lördag 11 maj 2013

Oblivion

@@@-
Tom Cruise teamar upp med skaparen av Tron Legacy (Surskäggets ressis här, jag själv har inte recenserat den men tycker den är välgjord och underhållande @@@). Resultatet blir en otroligt snygg science fictionfilm, med coola miljöer, bra effekter, klockrent soundtrack och ett par rafflande scener sen händer det i princip ingenting. Ibland är det schysst med långsamma framtidsvisioner och Oblivion är inget undantag. Det finns egentligen inga fel med filmen men ändå så känns den inte kalas. Kanske bör se om den. Trailern lurade mig kraftigt, trodde det skulle vara ös a'la Starship Troopers med en miljard aliens som attackerade och resor mellan planeter etc. Oblivion är inte en sån film. Försöker mer och mer se filmer, speciellt på bio, utan att bli påverkad av reklam, trailers och förhandssnack. Filmen blir nog bättre när jag ser om den en andra gång men just den här gången hade det gått för långt. Tråkigt. Jag älskar ju trailers (drömmer om att bli trailerproducent) men hatar dom också som filmtittare till vardags. Oblivion är i alla fall ok och du lär inte somna. Det blev bara inte vad jag hade väntat mig.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: