tisdag 1 augusti 2017

Jason Bourne

@@
Likt karaktären Jason Bourne själv tycks jag ha fått en minnesförlust efter att ha sett den här och alla övriga filmer i serien förutom ettan. Det är nämligen så att jag inte för mitt liv kan komma ihåg vad fan storyn handlade om, vilka actionscener som hör hemma i vilken film och för all del vilka actionscener som överhuvudtaget var med. Matt Damon springer runt som Bourne och regissören Paul Greengrass klipper så snabbt och skakar så mycket som möjligt med den handhållna kameran att sugas upp i en tornado känns mindre förvirrande i jämförelse än att titta på Bourne (Greengrass har alltså gjort alla Bournefilmer förutom den första, hmmm, undrar om jag kan skönja ett visst mönster). Den här, den senaste i raden av Bournefilmer, såg jag för lite drygt en månad sedan och har inget att säga om den. Det jag minns är att jag var hyfsat underhållen medan jag tittade på den och att det var rätt bra ös i actionscenerna. Men jag kan inte göra nån som helst analys eller ge en summering av handlingen för det är som bortblåst ur skallen på mig. Jag gick in och tittade på imdb.com precis. Tydligen är Alicia Vikander, Tommy Lee Jones och Vincent Cassel med också. Bra för dem.
/Surskägget

Inga kommentarer: