lördag 6 maj 2017

Hamilton: I Nationens Intresse

@
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA men seriöst vad i helvete är det jag precis såg med ögat?!?!?! Det finns så många fel med den här att jag knappt vet var jag ska börja. Hahahahaha! Orkar inte! Gör man verkligen sån här film i Sverige fortfarande? Det här är ju krejsy bananasdåligt. Hur många miljoner kostade inte detta spektakel? Och så fick man en låda kobajs som resultat. Makalöst. Främst är det manuset som är bindgalet uselt. Och då hjälper det inte att regin är rätt usel den med. Vi får ingen som helst bakgrund till nån karaktär vilket gör att man sitter och undrar varför folk håller på som de gör. Det förutsätts liksom att vi har läst böckerna och vet allt om Hamilton redan. Trots att jag har läst Hamilton och kan allt om honom redan känns det ändå hopplöst tomt och ospännande att titta på Persbrandts tolkning för jag har inte fått ett dugg i denna film som ger mig en känsla för vem han är och varför. När han helt omotiverat mördar sin flickvän (okej, okej, det var ett ärligt misstag från hans sida men ändå) och alla befäl bara bestämmer sig för att se till att händelsen försvinner ur alla polisrapporter nånsin fattar man ingenting. Sen är det nåt med rysk maffia och skit och ingen bryr sig för det här GÅR INTE ATT TITTA PÅ!!!! Det skjuts dock en hel del, mestadels i öknen för där bor alla skurkar.
/Surskägget

Inga kommentarer: