söndag 12 mars 2017

Star Trek Beyond

@
HAHAHAHAHAHA! Lägg ägg i mitt sura skägg vad råka-stoppa-handen-i-bajsblöjan-dåligt det här var. Vi snackar alltså en film som har 185 000 000 dollar i budget. Räkna nollorna där. Etthundraåttiofemmiljoner dollar. Eller i runda slängar 1,7 miljarder svenska kronor. En komma sju. Miljarder. Svenska kronor. Så mycket budget tror jag inte alla svenska filmer som producerats nånsin skramlar ihop totalt sett. Och det plöjer man ner i en film därborta i Hollywood. Man kan ju tycka att för de pengarna ska man få nånting vettigt. Nånting med åtminstone lite manus eller karaktärer eller för all del bara tuffa actionscener. Men lyssna på vad jag säger. 1,7 miljarder svenska kronor och jag sitter och har tråkigt från start till slut. 1,7 miljarder och man kunde inte hyra in, inte vet jag, Aaron Sorkin, för att bajsa ur sig ett manus som faktiskt har nån handling eller nåt pyttelite av värde att erbjuda tittarna. 1,7 miljarder och tydligen kan man inte hyra in en enda skådis som kan skådespela?!?!?! 1,7 fakking miljarder svenska jävla riksdaler och det fanns inte en, en endaste enda, regissör i heeeeeeeeela världen som kunde komma in och styra upp detta så det blev en jäkligt häftig, ball actionspäckad sci-firulle med all the fixings and the trimmings. EN KOMMA JÄVLARANAMMA I MIG SJU GALNA MILJARDER OCH OM NÅN HÅLLER PÅ OCH KOLLAR PÅ TIDIGA JULKLAPPAR ÅT MIG SÅ HAR JAG EN IDÉ. JAG SKULLE VILJA ATT JUSTIN LIN, REGISSÖREN, VAR HÄR JUST NU. JAG VILL HA HONOM HIT FRÅN HANS GLADA SEMESTERFIRANDE DÄR BORTA PÅ MELODY LANE MED ALLA ANDRA RIKA MÄNNISKOR OCH JAG VILL HA HONOM FÖRD HIT MED EN STOR ROSETT PÅ HUVUDET, OCH JAG VILL SE HONOM RAKT I ÖGAT OCH JAG VILL TALA OM FÖR HONOM VILKEN SNÅL, LÖGNAKTIG, BRA-FÖR-INGENTING, RUTTEN, FYRSPOLANDE, SKURKAKTIG, ORMSLICKANDE, SMUTSÄTANDE, INAVLAD, ÖVERGÖDD, IGNORANT, BLODSUGANDE, HUNDKYSSANDE, HJÄRNLÖS, KUKLÖS, HOPPLÖS, HJÄRTLÖS, FETARSLAD, INSEKTSÖGAD, STYVBENAD, FLÄCKLÄPPAD, MASKHUVAD SÄCK MED APSKIT HAN ÄR! HALLELUJAH! HELIGA SKIT! VAR ÄR PANODILEN?!?
/Surskägget

Inga kommentarer: