onsdag 14 december 2016

Julkalendern 14 dec - Eddie Izzard

Okej, jag ska erkänna direkt att jag inte är nåt jättefan av Eddie Izzard. Han är okej, men inte mer för mig. "Men förihelvete Surskägget, varför bränner du en lucka i kalendern på Izzard i så fall?!?!?! Det finns ju hundratals ståuppkomiker du älskar så varför dunka in en snubbe du tycker är sådär när du bara har 24 luckor på dig?!?!?! Varför?!?! VARFÖR??!?!?! VAAAAAAARFÖÖÖÖÖÖÖÖR!?!?!?!" Ja du. Varför inte? Jag må kanske inte förstå varför han nödvändigtvis ska klä sig i högklackat och sminka sig om han ändå liksom inte gör nåt skämt av det hela. Och jag må inte heller skratta högt åt de flesta skämt han drar. Men. Meeeeeeeeeeen. Han har faktiskt skrivit och dragit en av mina favorit stand-upögonblick nånsin. Jaaaa, den där om Star Wars när han skojar om att man rimligtvis borde haft minst en restaurang därinne på Dödsstjärnan. Så bara för att få bjussa på det klippet här på bloggen för den som mot förmodan aldrig sett det så blev Eddie Izzard lucka nummer 14. Och som en liten bonus får ni två klipp, dels den roliga legovarianten som blivit så känd och dels klippet från hans stand-up.
/Surskägget




Inga kommentarer: