tisdag 1 november 2016

Lights Out

@@@@
Tjena. Jag heter David, kommer från Sverige och gör korta youtubeskräckisar med min fru på fritiden. Hoppsan, Hollywood ringde visst. Dom vill att jag ska komma över och göra långfilm. Tjipp tjillevipp! Hahaha! Underbar framgångssaga för filmaren David F. Samberg, som fick resa till Los Angeles och göra långfilm (producerad av James "The Conjuring" Wan) av sin galet populära youtubekortis Light's Out. Hur är långfilmen då? När det gäller att skrämmas så behöver inte David skämmas. Alls. Tvärtom var det längesen jag var såhär nervig på bio. Spännande, snyggt och ruskigt nästan hela tiden med en, för genren, gedigen story och bra skådisar (i synnerhet Teresa Palmer som dottern och Maria Bello som mamman). En riktigt glad överraskning på rysarfronten helt enkelt och där The Conjuring 2 misslyckades med att skrämmas sådär ordentligt så lyckas Light's Out utmärkt med detta på den här Vrångmannen. Davids schyssta skräckis får härmed en betygsfyra, även om en stark trea låg på tapeten då jag lämnade biografen... FÖR ATT KÖPA VUXENBLÖJOR!
/Vrångmannen

Inga kommentarer: