torsdag 3 november 2016

I Am the Pretty Thing That Lives in the House

@@
Mera spöken åt folket. I Am the Pretty Thing That Lives in the House (det där skriver jag inte om igen!) är en rätt märklig upplevelse. Vi får en spökrysare som knappt skräms utan mer sätter en rätt schysst stämning rakt igenom. Den är samtidigt så långsam så jag märkte hur jag tappade koncentrationen då och då medan jag tittade (Netflix!). Ruth Wilson (The Affair) är alltid bra och likaså här som den unga kvinnan som tar hand om en gammal författartant i ett hus där det spökar. Det är nog för att filmen aldrig riktigt lyfter som jag inte kan bjussa på ett högre betyg samt att den blev lite väl estetisk/poetisk för min smak. Kanske blir den bättre vid en andra titt då jag inte förväntar mig The Conjuring light. En intressant film är den i alla fall.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: