söndag 24 juli 2016

The Last Witch Hunter

@@@
Vin Diesel tar en liten paus från sina snabba och ilskna bilar och tar sig an rollen som häxdödare. Hehehe. Ja det låter knäppt men det funkar faktiskt. Det är lite lagom delar Constantine och Highlander med biroller som vi direkt vet vad de kommer att vara. Michael Caine (snäll bästis), Elijah Wood (snäll först meeeeen egentligen ond), Rose "Ygritte från Game of Thrones" Leslie (arg häxa som blir Diesels bästis). Det är lite magi, lite action, lite CGI-demoner, lite CGI-häxor, lite mer magi och så Vin Diesel som visar var skåpet ska stå. Första tio minuterna eller så kändes väldigt styltiga och jag var nära på att ge upp men så drar det igång och sedan rullar det på. Det här har jag förmodligen glömt att jag sett om en kvart, men det var precis lagom underhållande när jag glodde på det.
/Surskägget

1 kommentar:

Steffo sa...

Helt enig här!
Och det verkar vara du och jag..typ. ;-)