söndag 2 augusti 2015

Stay Cool

@@
En film jag köpte av tre anledningar. 1) Den kostade 19 spänn. 2) Winona Ryder är med i den. 3) Det är en high schoolkomedi. Jag förväntade mig inget speciellt och det fick jag inte heller. Tyvärr var det inte ens en high schoolkomedi då den kretsar kring vuxne Henry (Mark Polish) som återvänder till sin hemstad som vuxen för att hålla ett tal på skolavslutningen (han är numera känd författare). Trots sina framgångar och 20 år borta från staden så ältar han enbart sin skoltid och är fortfarande hopplöst kär i skolkamraten Scarlet (mitt ex Winona). Det ältas en hel del, det försöks bjussas på ett par lama skämt, Chevy Chase dyker upp och undrar var lönechecken är, Winona är förtjusande som alltid (när ska Hollywood ge henne den comeback hon förtjänar!!!?) och Hilary Duff dyker upp i en biroll och stjäl filmen då hennes energi är tusen gånger bättre än alla andras i filmen och oerhört smittsam. Allt som allt borde manuset putsats ett par vändor till. Det finns bra idéer som aldrig riktigt får blomma ut.
/Surskägget

Inga kommentarer: