måndag 17 augusti 2015

Hot Fuzz

@@@@
Då var det bara att köra Hot Fuzz när jag ändå skrev om The World's End. Så har vi hela trilogin samlad här på bloggen. Skammen att Hot Fuzz inte blivit recenserad för längesen är makalöst stor. Vad är det här?!?!?! Förmodligen är det Vrångmannens fel. Oavsett är Hot Fuzz i mitt tycke den absolut bästa i Cornettotrilogin. Här är det en tuff snut från London (Pegg) som blir skickade till en liten sömnig byhåla då cheferna vill bli av med honom. Mitt i denna lantliga idyll håller Pegg på att gäspa ihjäl sig för det händer ingenting. Eller? Plötsligt är det ett jäkla ös och mord hit och dit och det är upp till Pegg och kollegan (Frost dårå) att ta tag i saker och ting. Oneliners levereras en gång i minuten och det är galna shoot-outs åtminstone en gång i kvarten. Hahahaha. Det är såhär en riktig actionkomedi ska vara. Mer sånt hoppas jag vi kan få av Wright/Pegg/Frost framöver.
/Surskägget

@@@@
Har sett filmen flera gånger men såg om den direkt efter att jag hade läst Surskäggets ressis. Hot Fuzz är fortfarande makalöst bra. Sjukt rolig med ett sanslöst ös från första till sista sekund.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: