onsdag 18 mars 2015

Dubbel Trubbel (2x Kristen Bell)

When in Rome
@@@@
HAHAHAHA! Vad fan hände här? Jag förväntade mig en lite normaltypisk pruttig romcom med alla standardingredienser och fick nånting heeeeeelt annat. I grund och botten är det ju en vanlig romcom. Tjej (Kristen Bell) ger upp på kärlek efter att ha blivit dumpad en gång för mycket, råkar sätta igång en besvärjelse som får en grupp snubbar (Danny DeVito, Josh Duhamel, Jon Heder, Dax Shepard och Will Arnett) att bli kära i henne och förfölja henne till världens ände för att övertyga henne om sin kärlek. Så långt allt väl. Men det är här det blir intressant för DeVito, Heder, Shepard och Arnett är helt, totalt, komplett slut i skallen allihop! HAHAHAHAHA! Det bjussas på så sjuka karaktärer och händelser de snubblar in i så jag skrattar så snoret rinner. Plötsligt blev det en helgalen komedi som är lite för kul för sitt eget bästa. en av de största överraskningarna på länge som förtjänar betydligt större publik än den har fått.
/Surskägget

You Again
@@
Allt som var bra i When in Rome blir dåligt här. Känner mig nästan snäll som ger den godkänt i betyg (och det är i princip enbart för Bells skull). Återigen en romcom fast den här gången är det väldigt standardmall vi har sett det förr och vill inte se det igen. Jamie Lee Curtis och Sigourney Weaver är med. Min käke gäspar sig ur led. Det är lite strulig kärlek som löser sig i slutet. Jag tittar på klockan för femte gången under samma sekund. Nånstans drog nån in ett par miljoner dollar på det här. Slut.
/Surskägget

Inga kommentarer: