lördag 15 november 2014

Midsommer

@@@
Dra mig baklänges på en liten vagn, in i mörkret, och kasta mig till Jason och Freddy! Döm om min förvåning när den här danska några-ungdomar-åker-till-de-svenska-skogarna-för-att-fira-midsommar-skräckisen visade sig vara rätt bra! Hela grejen är ju en sån sjuuuuuk klyscha så att man nästan svimmar, ramlar ihop på en liten vagn, dras baklänges in i mörkret och kastas till Jason och Freddy. Inget mästerverk på något sätt men en hyfsat spännande rysare och med stabila unga skådisar. Svenska Tuva Novotny dyker upp i en stor biroll också (vi hade några fina år och hon minns mig som sin enda riktiga kärlek i hela hela livet av alla...). När svenskarna ger sig på sånt här så blir det alltid kack. Alltid. Nu får vi en dansk ”klassiker” i genren som har ett vettigt manus (med en del onödiga transportsträckor!) och en spännande story mitt i den härliga klyschkarusellen. Jo! Per Oscarsson är också med. Lite grann. Kungligt.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: