lördag 2 augusti 2014

War Horse

@
Jag brukar se fram emot i princip allt Steven Spielberg släpper ifrån sig. Mannen är ett geni och har gett oss mängder med klassiker genom åren. När den här rullen kom för ett par år sedan anade jag oråd direkt. En film om en häst? Jisses. Världens tråkigaste filmaffisch är det också. Det spelar ingen roll att jag läst boken som Broadwaypjäsen är baserad på som filmen i sin tur är baserad på. Boken var bra, men jag kunde inte för mitt liv se hur den skulle bli en intressant film. Tyvärr hade jag rätt. Första 45 minuterna av filmen går åt till att hästen ska plöja en åker. Det är det enda av intresse som händer på 45 minuter. Hästjäveln plöjer en åker. EN ÅKER! Vill jag se det åker jag ner till närmaste 4H-gård och glor. Resten av filmen är ungefär lika ointressant.
/Surskägget

Inga kommentarer: