måndag 24 februari 2014

The Incredible Burt Wonderstone

@@@
En film jag struntade i när den kom mycket på grund av att Vrångmannen sågade den. Så dök den upp på Netflix och jag hade inget bättre för mig så den fick en chans. Och jag måste säga att jag är glad att jag såg den. Vrångis menade på att det kunde blivit mycket bättre med tanke på de inblandade och ja, det kan jag delvis hålla med om, men filmen bjussar på jävla mycket garv och Steve Carell är magisk (pun intended) i rollen som egocentrisk och utflippad Las Vegasmagiker på dekis. Visst hade man kunnat önska att se mer av Jim Carrey, samtidigt blir han nästan ännu roligare när han väl är i bild än om han skulle varit med i varje sekund. Scenen där han borrar sig i skallen och utropar: "Ta-da!" är kanske det roligaste som spelades in 2013 och det är fan inte illa pinkat. Även Olivia Wilde måste nämnas då hon kliver in som från ingenstans och matchar både Carell och Carrey och blir så mycket mer än bara the straight guy de kan bolla sina skämt mot. Det är med andra ord absolut inget fel med den här filmen. Du får det du förväntar dig av alla inblandade, garvar lite och fördriver två timmar av ditt liv. Finns sämre saker att göra helt klart.
/Surskägget

Inga kommentarer: