torsdag 17 januari 2013

Nära & Kära

@
Uma Thurman går hos terapisten Meryl Streep och gnäller om sitt rätt så ointressanta och banala liv (buhuuhuu min pojkvän lämnade mig för jag var för tråkig buhuuhuu vad ska jag göra nu buhuuhuu). Streep pushar henne att gå ut och ta för sig. Så när Thurman träffar en femton år yngre kille är det precis det hon gör. Men – och håll i er för här kommer twisten – snubben är Streeps son vilket Streep fattar snabbt nog och sedan sitter i terapisamtal där Thurman berättar intima sexdetaljer om Streeps son. Gud skräpet. Varför ska jag ens bry mig att se sånt här? Filmens enda räddning är Streep som faktiskt är riktigt bra i rollen som vanligt när hon tar sig an nåt. Frågan är varför hon valde att ställa upp i den här lilla indiefilmen som inte tillför ett piss till filmhistorien.
/Surskägget

Inga kommentarer: