onsdag 8 augusti 2012

Journey 2 - The Mysterious Island

@@
2008 gjordes en rulle baserad på Jules Vernes bok "Till Jordens Medelpunkt" som inte helt otippat hette "Journey to the center of the earth". Oroa dig inte om du inte minns den. Brendan Fraser var tydligen med. Själv har jag missat den helt och var tvungen att kolla på imdb för att ens veta att den existerade. Och det först efter att jag sett den här filmen eftersom att jag undrade vilken film den var uppföljare till. Tydligen är det fler än jag som undrat för man har sedermera ändrat titeln till: "Journey to Mysterious Island". Kanske inte så konstigt att man undrar vad det är för uppföljare då ingen förutom en av ungarna (numer hyfsat kände Josh Hutcherson, du har sett honom i The Hunger Games) är den enda som är kvar från ettan. T ex är Fraser utbytt mot Dwayne "The Rock" Johnson. Familjeäventyr som är så snällt så det knappt är sant men som åtminstone bjussar på högt tempo hela tiden. Jag kan inte låta bli att gilla The Rock trots att han numera mest göra barnfilm istället för hård action som han borde och han funkar här också när han slåss mot allehanda CGI-monster. Michael Caine gör som vanligt i sin karriär och dyker upp i allt han får minsta peng för att göra, men gör också som vanligt en godkänd insats. Allt som allt en harmlös äventyrshistoria löst baserad på Jules Vernes böcker som ungarna tycker är okej i väntan på nästa Pixarfilm.
/Surskägget

Inga kommentarer: