måndag 24 oktober 2011

Skräckfilm nr 21

The Howling: Reborn (2011)
@@
Jag gillar den första The Howling från 1981. Den blandar kladd med humor och bjussar faktiskt på en hel del scares. Sedan kom det som bekant ett gäng uppföljare, den ena uslare än den andra. The Howling: Reborn är en lös remake av The Howling II som jag har förstått det. Nörden Will upptäcker att han har varulv i sig och tillsammans med tjejen han trånat efter i skolan nystar de upp den mörka hemligheten med fler varulvar hack i häl. För att vara en lågbudgetpruttare så är det här halvt ok. Jag säger halvt för jag överraskades över varulvarnas make-up samt hur den bitvis ser ut att kosta en slant. Men det finns inte material här till en långfilm och det börjar trampas vatten rätt fort. Var idén att detta skulle bli en nytändning för varulvar hos kidsen så har man misslyckats katastrofalt. Vill man få mig halvt intresserad med käften full av popcorn en mörk fredagskväll så är man åtminstone en bit på väg. Men bara en liten.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: