måndag 21 mars 2011

Prince of Persia: The Sands of Time

@@
BAMPAPAPAPABAMBAMPAPAPABAMBAMBAMPAPAPA! Hög musik, mycket trummor, spännande och fartfyllt. BAMPAPAPAPAPABAMBAMPAPAPAPA! Jake Gyllenhaal har deffat till sig men större delen av alla actionscener med hans karaktär görs av nån sån där parkoursnubbe. BAMPAPAPAPABAMBAMPAPAPAPABAMBAM! Nåt med nån kniv och lite sand. Nån dör. Nån har förrått nån. Åh, kolla Gandhi är med. Nåt mer med den där kniven. Kolla Doc Ock är med. BAMPAPAPAPAPABAMBAMPAPAPAPABAMBAM! Mer parkour. Ännu mer parkour. Löjligt mycket parkour mot CGI-bakgrund vilket lite tar bort hela idén med parkour. BAMPAPAPAPAPAPABAMBAMPAPAPAPAPA! Bruckheimer gjorde av med mer pengar på sin frukost under den tid det tar för dig att läsa det här än vad du kommer tjäna under tre livstider. BAMPAPAPAPAPABAMBAMPAPAPAPAPA! Den där kniven igen. Lite tidsresor. BAMPAPAPAPAPABAMBAMPAPAPAPABAMBAMPAPAPA! Eftertexter. Jag hade inte en tråkig sekund så länge jag tittade och efteråt minns jag inte att jag sett den. Popcornrulle ingen kommer minnas helt enkelt. Eller ens minns nu.
/Surskägget

2 kommentarer:

Anna Nio sa...

Neeeej, men åååh! Alltså, jag vlle verkligen bara gå från salongen när jag såg den här (kände detta dock ännu starkare under missfostret "Clash of the Titans", AAAHHH!), den är ju bara så jävla tramsig och fånig, när den hade kunnat vara svulstig och pampig. Var är blodet, t.ex.? Såg inte en droppe blod fastän folk dog till höger och vänster. Och den saaaatans kniven och sanden och jag vet inte vaaad! Nej, det blir ett bestämt nej.

Surskägget sa...

Det är fan sant att den här med sina dåliga CGI-effekter påminde om Clash of the Titans med den skillnaden att Clash var helt horribelt usel och den här ändå bjussade på nån sorts underhållande berg-och-dalbaneresa även om man knappt minns den efteråt. BAMPAPAPAPABAMBAM!