fredag 25 februari 2011

Oscarsgalan

På söndag är det dags för Oscarsgalan. Självklart kommer vi att hålla er uppdaterade under galans gång med små anekdoter och funderingar kring det vi ser på teveskärmen. Alla våra bråk om vem som ska vinna vad kommer obarmhärtigt lägga upp här för allmän beskådan. För att peppa ordentligt inför Oscarsgalan kommer här igen alla våra recensioner för de nominerade i kategorin Bästa Film.

Black Swan
The Fighter (Vrångmannen) (Surskägget)
Inception (Vrångmannen) (Surskägget)
The Kids Are All Right
The King's Speech
127 Hours
The Social Network (Vrångmannen) (Surskägget)
Toy Story 3
True Grit
Winter's Bone (Vrångmannen) (Surskägget)

/Surskägget

8 kommentarer:

f i f f i sa...

Ni får gärna vara med och tippa :)

http://fiffisfilmtajm.blogspot.com/2011/01/oscarstavling.html

Henrik sa...

Vem fan bryr sig om den jävla Oscarsgalan? Weee, ett storföretag lyckades lobba för att deras skitfilm fick ett pris, ofta man bryr sig. Toy Story 3 nominerad som bästa film? För helvete, manuset är ju skrivet av Cliché Manuscript Writer v1.0. Ähh.

Vrångmannen och Surskägget sa...

Fiffi: Vore orättvist mot de andra tävlande då vi sitter på facit :)

Henrik: Hahahaha om Natalie Portman inte vinner kommer jag vara lika arg och bitter på galan om du.

Vrångmannen sa...

Bryr mig inte om Oscarsgalan för fem å femti egentligen MEN jag bryr mig om att Surskägget ska få RÄTT (som nåt jävla stryktips!) och detta fååååår inte hända guuuuuud ICKE = jag sitter uppe och tittar på honom, baseballträt, teven om och vart annat...

Anna Nio sa...

Nu förstår jag varför jag blivit inbjuden att dela upplevelsen med er på söndag, ni behöver mig som medlare/domare/slagträ! FUUUUUU!

P.S. Har bara en extra fjäderboa, vem fan ska få låna den, då, va? VA?

Surskägget sa...

Me me meeeeeeeeeeeee!!!!

Anna Nio sa...

Skägget: I knew it! :D Vrångmannen får vi måla i guld så har vi en egen Oscar sen, haaaaaha!

f i f f i sa...

Har ni tråkigt med varandra - vilket icke kommer hända - men OM, så finns jag här:
http://fiffisfilmtajm.blogspot.com/2011/02/snart-kor-livebloggen-igang.html