söndag 7 november 2010

Street Fighter: The Legend of Chun-Li

@@
Det börjar bra med en superöverdriven kampsportsinledning där folk blir sparkade och flyger 20 meter. Passande med tanke på att filmen är baserad på tevespelet Street Fighter (det här är alltså inte den med Jean-Claude van Damme som också är baserad på spelet utan en "uppföljare") där sånt är vardagsmat. Jag ser framför mig en helkväll med härligt galna karatefighter utan rim och reson. En riktig tevespelsfilm helt enkelt. Istället väljer man att köra in på en något mer normal linje. Visst några av karaktärerna har fortfarande skumma förmågor, men överlag blir det som vanlig actionrulle. Kanske inte skulle förväntat mig mer när regissören Andrzej Bartkowiak har gett oss dussinaction som Romeo Must Die, Exit Wounds och Cradle 2 Grave. Men ändå. Det här borde ju blivit minst lika kul (och när jag säger kul så menar jag: "grabbar vi gör en film baserad på ett spel där folk karatesparkar på varandra hahahahaha nu kör vi") som Mortal Kombatrullarna. Eller till och med första Street Fighter med nyss nämnde JCvD. Inte dåligt direkt, men inget speciellt heller.
/Surskägget

Inga kommentarer: