tisdag 23 november 2010

Due Date

@@@
Jag känner mig lite lite snäll som sätter en trea i betyg. Kanske för att jag vet att Due Date kommer att växa en aning med tiden när man ser om den med mindre förväntningar. Den har absolut sina stunder med några fantastiska gags men samtidigt känns den hastig och tillgjord på ett sett som t.ex varken Old School eller The Hangover gjorde av samma regissör (Todd Phillips). Robert Downey Jr är i toppform och Zach ”Ge dig med skägget innan jag skrattar ihjäl mig” Galifianakis är makalös men det känns som att det finns en bättre och roligare film här någonstans om man gett manuset några vändor till samt bitvis inte spårat ut sådär FÖR mycket. Dessutom de bitarna som ska vara lite seriösa och känsliga känns helt bängt åt helvete i en sån här film och lurar inte mig för fem öre. Hur som helst är Due Date inte dålig den är bara inte så bra som den skulle kunna vara. Ett annat galet skäggs tokhyllning hittar ni HÄR.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: