söndag 19 september 2010

MacGruber

@@@@
HAHAHAHAHAHA! MacGruber, he made a fucking movie, MACGRUBER!!! Från en av de roligaste sketchidéerna på senare år på SNL till en av årets riktigt roliga höjdarfilmer. Will Forte har med MacGruber (ja det är en parodi på MacGuyver, självklart) skapat en fantastisk karaktär som har lyckats gå från korta 30-sekunders sketcher till långfilm hur smärtfritt som helst. MacGruber är mannen, myten och legenden i en och samma person. Han är tuffast och hårdast, bästa soldaten USA nånsin skakat fram. Samtidigt är han den klantigaste och galnaste snubbe du träffat på med ett enda mål i livet, att döda Dieter von Cunth (Val Kilmer hahahaha orkar inte honom, pöstjock och flinig och heeeeeeeeelt slut) som hämnd för att von Cunth en gång i tiden dödade MacGrubers fru (och när ni får höra varför von Cunth vill ha ihjäl både MacGruber och frugan kommer ni skratta ihjäl er för det är ännu en uppvisning i MacGrubers galenhet). Det här är en riktig kiss- och bajsrulle med ett enda mål, att locka så många skratt som möjligt med hjälp av den lägsta nivå av humor som finns hahahahaha och jag älskar det! Kristen Wiig har vi nämnt flera gånger i mängder av biroller och här stjäl hon återigen mycket av filmen. Ge den kvinnan en långfilm snart! Hon är ju bland de roligaste människorna på planeten just nu.
/Surskägget

8 kommentarer:

f i f f i sa...

Och nu hamnade den här filmen helt klart överst på måste-se-listan. :D

Anna Nio sa...

I'm going to create a little distraction! HAHAHAHA, jag väntar otåligt på svenskt DVD-släpp så jag kan se om den igen och igen, så jävla dum och underbar film! :D

Vrångmannen sa...

The guy's a fucking genius MACGRUBEEEEEEEEER! HAHAAHAHAHAHA!

Surskägget sa...

I'll fuck something. Tell me what you want me to fuck.

Andreas sa...

Den här måste jag bara se nu!

f i f f i sa...

Alltså....jag har försökt nu, men jag fattar inte filmen riktigt. Måste man ha nån slags förhandskunskaper för att liksom förstå? Känner mig helt rudig nu.

Surskägget sa...

Fiffi: Försök hitta sketcherna från SNL på nätet. De är typ 45 sekunder per styck. Ger visserligen ingen direkt back-story men lite kanske.

f i f f i sa...

Tack för rådet. Jag ska försöka. Det inte ofta jag känner mig lika bakom som nu.