lördag 11 september 2010

And the Oscar goes to...

...Film 4 Fuck Sake tydligen! Vår vän Sara var vänlig nog att ge oss ett Bloggpris (se bilden) och vi känner oss nu stolta och sjukt malliga och tackar, bugar och bockar för det finaste pris vi fått hittills. Eftersom ett Bloggpris inte skulle vara ett Bloggpris om man inte spred det vidare är det ett par regler man ska följa:

1. Kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den

2. Tacka och länka till den som nominerade dig

3. Nominera sju andra bloggare och länka till dem

4. Berätta sju intressanta saker om dig själv

De första två fixade vi redan i första meningen. Nummer tre fixar vi här:





Och Glory Box dårå, men Sara har ju redan fått priset från nån annan, så det blir liksom en honorable mention här. Men det där är ju bara fyra säger ni. Japp!
Och så sju intressanta saker om oss:
1. Surskägget har sett Star Wars: A New Hope alldeles för många gånger.
2. Vrångmannen (och hela västvärlden förmodligen) tycker Gudfadern 2 är bättre än ettan vilket enligt Surskägget naturligtvis är helt befängt.
3. Surskägget har intervjuat Harrison Ford när han jobbade som journalist. Peppen inför att möta Surskäggets största hjälte Han Solo kom av sig lite när det visade sig att Han Solo hade "döda fisken" till handslag.
4. Vrångmannen har ett gäng kortfilmer på meritlistan och hans leading man Jesper Malm har setts i rullar som t ex Rallybrudar och nån av Beckfilmerna.
5. För alla nytillkomna läsare vill vi gärna berätta om våra två filmböcker som ni hittar här och här.
6. Vi har världens roligaste idé till en humorserie för teve, men är för lata för att skriva ner skiten.
7. Första gången vi träffades satt vi hela kvällen och körde Kevin Baconleken. Det blev slutligen oavgjort. (För er som inte vet vad Kevin Baconleken är så går den ut på att säga en skådis, t ex John Belushi, så måste motspelare på tre drag komma fram till Kevin Bacon. Ex: John Belushi mot Dan Aykroyd i Blues Brothers, Aykroyd mot Demi Moore i Nothing But Trouble, Moore mot Kevin Bacon i På Heder och Samvete.)
Mer intressant än så blir det inte.
/Surskägget & Vrångmannen

5 kommentarer:

Henrik sa...

Ohh ahh... men vafan då måste jag ju sätta mig och skriva det där. Okej. Will do. Snart.

Sara BE sa...

Åh, nej! Inte döda fisken! Min gamla kärlek!

f i f f i sa...

Ojh! Jäklar!
Man tackar allra ödmjukast.

Måste sätta mig och skriva blogg nurå :D

Anna Nio sa...

Priiiiis, jag har fått ett priiiiis! *hoppar randomly runt på arenan för att markera att jag minsann knockat min motståndare* :D

Och så förväntar jag mig en "MacGruber"-recension pronto! :D

Anonym sa...

Lite sent omsider, men tack så jättemycket! :)