måndag 23 augusti 2010

Salt

@@
By the book, superstandard, mall 1A actionthriller med Angelina Jolie som Evelyn Salt. Hon jobbar för CIA och blir en dag anklagad för att vara en rysk spion. Är hon det? Är hon det inte? WHOOOOOOOOOOOOO!!! Jakten kan börja hörni! WHOOOOOOOOOO!!! Angelina är bra och jag köper henne i såna här roller för jag tror på riktigt att hon kan spöa de flesta jag känner PÅ RIKTIGT! Det är väl fartfullt tror jag med några påkostade sekvenser a'la Bournerullarna och vi vet vem skurken är (åtminstone en av dem) efter cirpa (jo, jag skrev cirpa!) 10 minuter. Vi har sett detta 167 gånger och jag blir så blasé när jag tittar och jag bryr mig inte om alla dataexplosioner och dam-dam-dam-dammusiken. Alla skriker i walkie-talkies, pekar och kör mot rött. Kameran havvar och viftar och Angelina putar sött med läppen och fäller en tår innan hon sliter av någon huvudet med en sminkspegel (bakom nån vägg för det här är ju som vanligt även för kidsen för vi måste ju tjäna ÄNNU MER PENGAR!). Vad är det här, vad ääääääääär det här?!! Regissören Phillip Noyce är Hollywoods Harald Hamrell och har gjort en och en halv ok film i hela sin karriär men han är tydligen stabil och billig och gör som pamparna och stjärnorna säger uuuuuuuuuh "I reeeeaaaaally love working with Phillip cause he reeeeeeaaaaally listens and understands the complexity of the whole..." ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!! Håll käften Jolie!!! Men *suck* den e väl ok typ. Knappt.
/Vrångmannen

4 kommentarer:

Sara BE sa...

Haha, en klassisk Vrångmannen-recension. Hoppar nog saltet...

f i f f i sa...

Håller med dig.
Bra recension :)

Joel Burman sa...

Hahaha ni tornar verkligen upp er som roligaste svenska filmbloggen. Det här var en hysteriskt bra recension.

Surskägget sa...

Joel: Tack för berömmet, både för bloggen och å Vrångmannens vägnar för denna recension, och välkommen hit!