fredag 31 juli 2009

For fuck sake

Här har man varit på lite välförtjänt semester, kommer tillbaka och vad har hänt? Surskägget har kollat på så mycket film så man undrar om han egentligen gör något annat! Blandad kompott ser jag. Eftersom jag fortfarande är semesterlat så kommer här mina två cent av de filmer jag sett som skägget redan ressat under tiden jag var borta.

Harsh Times @@
Bale gör en solid roll i en snygg och gritty rulle som tyvärr är ganska ointressant under det coola skalet.

Watchmen @@@@
Missade att skriva om denna när jag såg den på bio (for shame!) men håller med skägget till punkt och pricka.

The Spirit @
Oj oj oj så illa.

Titanic @@@
Ger den en trea för jag är snäll. Den var maffig när man såg den på bio men när jag såg om den nyligen så var jag inte lika impad. Världens dyraste Bregott.

Withnail & I @@@@
Att skägget inte gillade sina gråa brittiska realismrullar visste jag redan men jag trodde åtminstone att han uppskattade sköna karaktärer och smart, torr och verbal humor. Ack så fel man kan ha. Surskägget har här förmodligen delat ut bloggens minst välförtjänta etta och för det får han inga applåder. Kanske ska du "tvinga" dig att se om den här skägget? Den blir bättre vid varje titt. Filmen är även baserad på verkliga händelser ur regissören Bruce "Jennifer 8" Robinsons liv vilket inte gör den sämre.

Derailed @@
Inget märkvärdigt. En bakissöndag framför dumburken på sin höjd...SIN HÖJD!!!

/Vrångmannen

Inga kommentarer: