tisdag 16 juni 2009

Revolutionary Road

@@@
Jag ska erkänna att jag faktiskt direkt efter att ha sett den var sjukt besviken och tänkte ge den max två i betyg. Men sen insåg jag att filmen var bra och värd en trea - minst - men att jag hade så sjukt höga förväntningar att den helt enkelt inte lyckades nå dit. För jag gillade allt med den. Leo DiCaprio & Kate Winslet i huvudrollerna. Sam Mendes i registolen. 50-tal och sprickan i den fasad alla "lyckliga" äktenskap på den tiden förmodligen hade. Och visst är både Leo och Kate bra, men jag hade nånstans förväntat mig mer. Och visst är storyn bra om deras äktenskap som inte bara knakar i fogarna utan skriker i högan sky. Meeeeeeen jag förväntade mig mer. Det finns ett par sjukt nerviga scener där Leo och Kates förhållande dör i flammor framför våra ögon och hade det varit mer av den nerven och tonen i filmen hade det här kunnat bli precis hur bra som helst. Som det är nu är det lite för många transportsträckor mellan topparna för att nå upp till den nivån det borde legat på.
/Surskägget

Inga kommentarer: