måndag 16 februari 2009

In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale

@
HAHAHAHHAHAHA! Vår vän Uwe "jag gör bara bängusla filmatiseringar av tevespel" Boll är tillbaka (eller tillbaka och tillbaka, filmen har nåt år på nacken, men det var först nu jag såg den och jag undrar varför eftersom att jag vet att det är Uwe som gjort den) med ännu en bängusel filmatisering av ett tevespel. Det är fantastiskt hur Uwe lyckas prestera fullkomlig skit varje gång han sätter sig bakom en kamera. Vad som är ännu mer fantastiskt är hur han lyckas få namnkunniga skådisar att ställa upp gång på gång. Den här gången är rollistan matad med hel-och halvbra skådisar som Burt Reynolds, John Rhys-Davies, Ray Liotta, Claire Forlani, Jason Statham, Leelee Sobieski, Ron Perlman, Kristanna Loken och Matthew Lilliard. Visst, en del av dessa är inte Oscarsmaterial, men vilken regissör som helst hade ju krämat ur nånting med så pass många kända ansikten. Inte Uwe dock. Han drar istället fram det absolut sämsta ur sina skådisar (ni som tycker att Lilliard brukar spela över i vanliga fall när han har nån som håller tillbaka honom kommer vilja skära handlederna av er när ni ser det här) och man börjar seriöst undra om ingen av dessa skådisar eller deras agenter har sett en enda Uwefilm tidigare. Var det liksom ingen som tänkte: "Hmmm, Uwe Boll vill att jag ska vara med i hans senaste rulle. Vad är det han har gjort nu då? Alone in the Dark. Bloodrayne. Ja just det ja. Och så har man dragit igång en hemsida där folk skriver på för att få honom att sluta filma för alltid. Hmmm. Jag tror jag bajsar i ett kuvert och skickar det till Uwe så han förstår att aldrig störa mig igen nånsin."?
/Surskägget
PS. Om nån undrar så är det en fantasyfilm som snor hejvilt från Ringentrilogin och som har en fantastiskt överspelande Ray Liotta som magikerskurk. Statham visar musklerna och viftar med svärd och får hela kungariket. Typ så. Och jo, den är ungefär lika underhållande som spela in sig själv när man målar ett staket i tre timmar, sen spela in hur färgen torkar, och sen sitta och titta på det på slowmotion medan man äter torra knäckemackor och bara får dricka ströbröd till.

6 kommentarer:

Anonym sa...

A MUST SEE!!

Anonym sa...

Biography for
Uwe Boll

Date of Birth
22 June 1965, Wermelskirchen, Germany

Nickname
Senor Bollo
The Master of Error
Herr Boll
Ewe Boll

Henrik sa...

När får jag den jävla boken jag beställt? Va? Va? Va? Va? Va?

Anonym sa...

Henrik: Alla andra som beställt fick hem den förra veckan. Vore jag dig skulle jag skicka hatmail till kundtjänst på Vulkan.

Anonym sa...

Det står på siten att den skall levereras inom två veckor men tydligen tog det fyra. Den ÄR worth waiting for. Faktum är att boken är bättre än bloggen! Bloggen är endast ett onödigt ont för att boken skall bli ett faktum. Hehehe nejdå. Men jo.

Anonym sa...

Senor Bollo? HAHAHAHAHAHAHAHAAHHAAHAHAHAHAH!!!