måndag 5 januari 2009

Välkomna till Film4fucksake 2009!

Det är nu ungefär ett år sen den här bloggen såg dagens ljus för första gången. Mycket har hänt sen dess. Bland annat är Vrångmannen & Surskägget nu på gång med en bok! Jajamän ni läste rätt, två obildade, oborstade och allmänt konstiga typer får släppa bok. Release nångång i januari (vi väntar på omslag för tillfället, det mesta andra är klart). Mer info kommer a k a när vi vet mer vet ni mer.
Nytt för i år är att vi ska försöka ha fler inlägg, i snitt ett om dagen. Förra året kom vi upp i totalt 299 stycken vilket inte är fy skam (det är strax över 200 A4-sidor har det visat sig nu när vi sammanställt boken) men det finns inget bra som inte kan bli bättre.
Därmen vill vi även ha lite feedback från er folks. Vad vill ni ha mer av? Fler recensioner? Fler Dagens Hyllning (som får en comeback snart)? Fler låååååånga artiklar om en speciell regissör, skådis, filmsekvens eller genre? Mer nya filmer? Mer gamla filmer? Vad?! Vaaaad?!?! VAAAAD?!?!?!
Vet att Stargirl vill ha lite julfilmer, men i all julstress etc så hanns inte det med. Kanske kommer nu i januari istället. Hey! Bättre sent än aldrig...
/Surskägget

5 kommentarer:

Henrik sa...

Ni har snott min idé! Om nu bara inte boktillverkarprogrammet varit så jävla segt hade min bok varit klar för länge sen... nu får jag göra den till en treårsbok istället = mer jobb = mer försening! Fan!

Jag vill läsa om mer obskyra rullar som inte finns på DVD.

Sara sa...

Sågningar är alltid kul!

Anonym sa...

Åh, en bok! Megakul! Längtar!

Jag gillar ju personligen skådespelare mer än vad jag gillar film så...om ni någon gång då och då kikade närmare på skådespelare. Typ såna ni tror kommer bli framgångsrika, såna ni tror kommer falla i glömska, såna ni gillar fast ni inte fattar varför och såna ni avskyr fast ni inte heller har den blekaste om anledningen. Osv.

Anonym sa...

En sak till: Jag skulle väldigt gärna vilja att det gick att söka bland alla era recensioner. Efter filmtitel. Skulle det gå att ordna månne?

Vrångmannen och Surskägget sa...

Henrik: Obskyra rullar..hmm, Vrånmannen är bättre på såna och har säkert några udda på lager. Själv är jag mångt och mycket en Hollywoodkille som gillar mina Spielbergs och Lucas...men ska gräva lite i VHS-arkiven och se vad vi kan skaka fram.

Sara: Dte har du helt rätt i. Vi måste ta tag i detta med Dagens Sågning som en motvikt till Dagens Hyllning.

Stargirl: Absolut, lite skådisar it is. Det här med sökning är lite svårare. Vet inte om Blogger funkar så men ska kolla.

/Surskägget