söndag 14 december 2008

Ciao Bella

@@@
Jag kommer ihåg att jag såg trailern på den här rullen för ett år sen eller så och direkt visste att jag kommer gilla den. Visst, det är en by-the-book tonårsrulle utan överraskningar om man sett mer än en film i genren (och eftersom att tonårsrullar ligger mig varmt om hjärtat har jag sett det mesta av det bästa och det sämsta i genren) men den är gjord med en stor dos hjärta och kärlek och det är precis sånt som vinner i längden.
Mustafa är en tonårsgrabb som tänker på det de flesta tonårsgrabbar tänker på: sex. Men han är oskuld och har svårt att få till det. När han kommer till Gothia Cup (en fotbollsturnering) hoppar han in i det italienska laget och plötsligt får brudarna upp ögonen. Speciellt Linnea som älskar italienare börjar snart flörta med honom. Kärleken spirar och Mustafas lögn trasslar till det för honom mer och mer.
Ja ni hör ju. Inget nytt under solen och de flesta av er kan redan nu utan att ha sett den berätta minst tre nyckelscener samt slutet för mig. Men återigen, det är glimten i ögat, charm och en stor portion härlig humor. En feelgoodfilm som den ska vara.
/Surskägget

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller helt med dig! Den var schysst!