måndag 12 maj 2008

Harold & Kumar Go To White Castle

@@@@
HAHAHAHAHAHAHAHA! Ja! Det här är precis den typen av humor som jag älskar. Samma sjuka blandning av marijuanaskämt, sexskämt, kiss-och bajsskämt och en härlig drift med arketyper i vardagen (exempelvis tuffa snuten som är heeeeelt slut). Gillar man Cheech & Chong, Jay & Silent Bob och collegefilmer överlag borde man gilla den här.
Vad handlar det om då? Titeln säger faktiskt allt om filmen. Två polare, Harold & Kumar, bestämmer sig för att ta sig till White Castle (hamburgerkedja i USA) för att vräka i sig hamburgare. Det som i vanliga fall bara bör ta ca 20 min, tar förstås hela natten. Det ena sjuka efter det andra händer (de hamnar t ex hos en galen white trashsnubbe som ser ut som Quasimodos fulare storebror men som har en skitsnygg och kåt fru som naturligtvis försöker få grabbarna i säng medan de är rädda för att bli mördade och begravda på baksidan) (frugan spelas för övrigt av allas vår Malin Åkerman mest känd från den där Ben Stillerrullen) och just som våra hjältar tror att de aldrig ska få en hamburgare igen i hela sitt liv kommer de äntligen fram. Dra ett par bira, släng på rullen och garva. Så enkelt kan det vara ibland.

/Surskägget

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den här har jag velat se i mitt hela liv. Är den inte hälften så rolig som jag hoppas på att den är så tuttar jag eld på dvdn

Anonym sa...

Den är dubbelt som kul som hälften av det du tror.

Henrik sa...

Såg om den här nyligen själv eftersom den låg och var billig i en låda på Rusta. Ser verkligen fram emot att se uppföljaren.

Anonym sa...

Jag brukar bli både arg och glad när bra filmer ligger och är billiga i lådor på Rusta/Willys/Jula eller annan valfri lågpriskedja. Glad för att man kan köpa en riktigt bra film för 19.90. Arg för att riktigt bra filmer inte ska kosta 19.90, de ska fan vara dyra för det är de värda.

Anonym sa...

Ok, sett halva Harold & Kumar nu och hittills lever den upp till förväntningarna. Jag är mest arg att jag inte hann se klart den och kollade bara med ett halvt öga för hade besök MEN den har stor potential och jag ser om den från början snarast för AAAAAAAHAHAAHAHAHAHHHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAA!!!!!