måndag 10 mars 2008

Hitman

@@

Ännu ett tevespel blir film. Det finns ju lysande exempel på när det gått helt åt helvete när man tagit det steget, men Hitman tycker jag funkar. Okej. Jag ska erkänna på en gång. Jag är sjukt svag för den här typen av filmer där vi har en mördarmaskin som har hela världen mot sig men alltid kan döda allt och alla på 3 sekunder blankt för att han är bästa lönnmördaren som nånsin funnits och alla försök att döda honom bara misslyckas. Det här är som lättviktig Bournerulle. Det är ju samma koncept rakt upp och ner, fast lite sämre berättat med något taffligare skådisar. Men det funkar. I'm sorry men jag tycker det. Den har säkert blivit sågad längst fotknölarna överallt och av alla, men jag lyssnar inte på det örat. Filmen är vad den är och i det konceptet är den fullduglig och funktionell.

/Surskägget


@

Fullduglig och funktionell skägget? Men ändå bara en rutten tvåa? Vad har hänt med din goda spirit hehehe. Gillar spelet, orkade inte se klart det här sömnpillret (dessutom var actionscenerna lama). Vad är det som händer med dagens actionfilm?

/Vrångmannen

Inga kommentarer: