tisdag 8 januari 2008

Shoot 'Em Up

@@@@
Äntligen! Om varje dag var julafton, och varje film på teven på julafton var precis som den här, skulle jag aldrig behöva jultomten. Det är en perfekt blandning av serietidningsaction, tuffa oneliners, bra skådisar, extremt snygga actionsekvenser och en hyfsad handling som gör detta till en grymt skön actionrulle. Ibland är fan femman riktigt nära. Sitter med ett fett stort leende och myser genom hela filmen. Att vi aldrig får den obligatoriska halvtimmes flashbacken om Clive "Hjälten" Owens bakgrund gör bara filmen bättre. Han är helt enkelt rätt kille på fel plats vid fel tid. Mer än så behöver vi inte veta.


/Surskägget

@@@
Ååååååh vad du är lättimponerad skägget! Ok det är en hel del coola actionscener. Clive Owen räddar med guns blazing en bebis från bad guys som vill ta livet ur den lilla skiten och tar hjälp av en hora (Monica Bellucci) som har mjölk i tutte. Det skjuts väl i stort sett hela tiden och det är inget fel på det. Filmen utger sig inte för att vara något annat än den är, serietidningsaction med balla oneliners. Det är väl ok. Gav filmen en tvåa när jag såg den men det känns snålt såhär i efterhand. Filmen är lika djup som min navel men det är fartfyllt och tufft och Xtremt overkligt, precis som sig bör. Jag gillar ju egentligen sånt här och vi får alldeles för lite sånt nuförtiden (vad hände med dom RIKTIGA pangpangrullarna från förr? Dog dom med Face off?). Paul Giamatii som bad guy är också ett plus. Jag ska vara snäll annars kommer nog inte tomten till mig i år men jag vill inte höra talas om "nästan en femma" igen för då får vi problem på riktigt!

/Vrångmannen

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med Surskägget om att den är en given 4:a!