tisdag 22 januari 2008

Heath Ledger R.I.P

Ännu en ung talangfull skådespelare som dött under drogrelaterade omständigheter i Hollywood. Vi minns bl.a hans suveräna insatser i grymt bra Monster's Ball och Brokeback Mountain.

/Vrångmannen


Jag kommer ihåg när jag såg "10 Orsaker Att Hata Dig" på en pressvisning för många herrans år sen. En kille stack verkligen ut från mängden bland ett cast av mer eller mindre helt okända skådisar. Det var Heath Ledger. Man fick en känsla av att den killen skulle dyka upp i fler filmer framöver. Vilket han naturligtvis gjorde. Jag vill även belysa härliga "A Knight's Tale", filmen som placerade Heath i A-facket i Hollywood. Aldrig har en riddarstory varit mer underhållande. Varför kan de inte visa den varje nyårsdag istället för Ivanhoe? Jag är också övertygad om att rollen som Jokern i kommande Batmanfilmen kommer vara lysande, och ta karaktären till helt nya nivåer. R.I.P.
/Surskägget

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Heath! Why?! WHY?!

Anonym sa...

Det är så himla tragiskt! En sån begåvning. Har också sett fram emot hans roll som Jokern MASSOR - nu kommer det kännas lite sorgligt att se den. Fast jag längtar såklart ändå. Tyckte om honom i Casanova, men allra bäst var han ju såklart i Brokeback. Åh, ska se om. Snart.