söndag 6 januari 2008

Death Sentence

@@
Vrångmannen här! Såg en ny rulle som heter Death Sentence med Kevin Bacon. Det är någon slags modern version av Death Wish på crack. Handlingen I stora drag. Bacon är en familjefar med två söner och en loving wife. Den äldsta sonen spelar hockey och det gillar Bacon. Sonen blir mördad i en affär när han ska köpa en slush puppy. Bacon blir vittne till detta och när mördarna (ett gäng knarkarpunks) släpps fria pga brist på bevis rakar Bacon av sig allt hår, skaffar en arsenal och sparkar juvenile delinquent stjärt.

Filmen börjar fantastiskt bra, det är känsligt och finstämt med realism och spännande så inåt helvete. Efter precis 70 min (av ca 100) blir det skräp. Det kunde ha varit en fyra men nu bjuppar jag endast på en tvåa. Varför.

/Vrångmannen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Surskägget här. Vill bara lägga till att jag efter att ha sett trailern inte ens orkade tanka hem skiten för att se birolls Bacon i en huvudroll som gjordes bättre av James Belushi i härliga Rektorns Lag (ja ja ja, det är inte en remake eller sånt, jag snackar hämnden här - HÄMNDEN!). Verkar skitnödig och onödig. Dessutom. Jodie Foster kommer väl i en exakt likadan film snart? Jag satsar min slant på henne.

Anonym sa...

Regissören gjorde ju Saw för några år sen och den sög fett. Trodde denna skulle vara bättre och som sagt de första 70 min är lysande MEEEEEEEEEN...Jodies rulle verkar sunkig som fan och blev en box office bomb, Death Sentence är det i allafall lite stake i.